Z miłości do aut.

Różnice w ofercie pomiędzy poszczególnymi salonami tej samej marki – z czego mogą wynikać?

W trakcie przeglądania modeli samochodów i ofert sprzedaży, dość często można spotkać się z sytuacją, gdzie rabaty na dany samochód różniły się w zależności od salonu. Różnice oscylują w granicach kilkunastu tysięcy złotych. Od czego zależy przyznawany rabat w salonie. Czy istnieje jakiś schemat obniżania cen? O różnicach w ofercie można dowiedzieć się z poniższego artykułu.

Wyprzedaż rocznika – okazja dla oszczędnych

Wyprzedaż rocznika to charakterystyczna oferta dla naszego rynku motoryzacyjnego. Odbywa się zawsze na przełomie roku. W tym okresie marki decydują się na duże upusty i rabaty. Dlaczego salony samochodowe decydują się na taką akcję? Za sytuację odpowiada rocznik produkcji pojazdów, które od stycznia kolejnego roku zaczynają tracić na wartości. Salon samochodowy potrzebuje miejsca dla aut z nadchodzącego rocznika. Dlatego w poszukiwaniu nowego samochodu z gwarancją warto udać się do salonu. np. marki Seat, gdzie można natrafić na korzystniejszą ofertę niż wśród aut używanych. Najlepszym okresem na poszukiwania jest początek okresu promocyjnego. Wtedy dostępnych jest najwięcej aut i modeli.

Sezonowa promocja – co można zyskać?

Sezonowa promocja wiąże się z licznymi udogodnieniami. Rocznikowa wyprzedaż ma kilka atutów. Możemy do nich zaliczyć:

  • oszczędność – ceny niższe nawet o 30% od katalogowych,
  • dobre wyposażenie auta w standardzie,
  • dostępność atrakcyjnych pakietów (ubezpieczenia, przeglądy),
  • zazwyczaj dostępność pojazdu od ręki,
  • różne warianty finansowania,
  • gwarancja i obsługa serwisowa zgodna ze standardami marki,
  • dopracowane modele z końca roku.

Cennik – czy można go negocjować?

Zakup auta to duży i rzadki wydatek, dlatego cennik zawsze jest do drobnej negocjacji. Jeśli nawet nie jesteśmy w stanie zbić ceny bazowej, dealer może zaoferować nam pakiet dodatkowych usług na preferencyjnych stawkach. Podstawą do rozmów jest rozważanie zakupu podobnych modeli różnych marek oraz samochodu używanego w salonie dealera. Zwykle nie obniża to ceny, ale możliwe są rozmowy na temat dodatkowego kompletu opon lub czujników. Dodatkowym pretekstem do rabatu są kolejne zakupy w tym samym salonie samochodowym. Na większe obniżki możemy liczyć również w przypadku pojazdów stojących już w salonie, np. marki Seat. Większym polem do negocjacji charakteryzują się również samochody premium.

Rabat w salonie – od czego zależy?

Promocja w autoryzowanym salonie jest zależna od kilku czynników. Dealerzy chętniej oferują lepsze warunki na pojazdy, które mają już u siebie. W ten sposób próbują odzyskać finanse włożone w import samochodu. Stąd interesujące oferty na gorzej doposażone modele. Salony czasem zostają z autem o specyficznej konfiguracji, gdy umowa sprzedaży nie doszła do skutku. Innym czynnikiem jest plan sprzedażowy, który dealer ma do zrealizowania. Podstawą ustalania ceny jest jednak siła nabywcza dla danego modelu oraz jego ilość na stanie magazynowym. Dlatego warto porównywać oferty w salonie i negocjować warunki umowy.

Zostaw komentarz